Nieuws (2020)

Publicatie Oorlogsverhalen WO2

November 2020

Zwerfsteen 2020/2

Zoals in 'De Zwerfsteen 2020/2' in het voorwoord is aangegeven, is het de bedoeling in dit jaar van '75 Jaar Vrijheid' verhalen over de oorlog in en rond Steenderen op deze website te publiceren. De eerste aanzet daartoe vind u in de vorm van het plaatsen van het themanummer, zie https://hvsteenderen.nl/varia/verhalen/oorlogsverhalen-wo2

Rabobank ClubSupport aktie 2020 mooi resultaat...

Rabo ClubSupport

De Rabo ClubSupport is de jaarlijkse actie van de Rabobank om lokale verenigingen te ondersteunen. Leden van de bank mochten in totaal vijf stemmen uitbrengen op verenigingen naar keuze. Per vereniging kon men maximaal twee stemmen uitbrengen. Afhankelijk van het aantal stemmen dat verenigingen wisten te verzamelen doneerde Rabobank een bedrag.

Op 'Historische Vereniging Steenderen' is flink gestemd. Het leverde ons een bedrag van € 665,73 op. Dat is een geweldig resultaat!

Wij, als bestuur, willen u hartelijk bedanken voor uw stem.

Namens het bestuur,

M. Nieuwenhuis, penningmeester

Rabobank ClubSupport aktie 2020

Rabo ClubSupport

De Historische Vereniging Steenderen heeft zich ingeschreven voor het 'Rabo ClubSupport' initiatief. De Rabobank ondersteunt met 'Rabo ClubSupport' verenigingen en clubs met o.a. financiële middelen.
Iedereen die lid is van de Rabobank krijgt 5 stemmen toegewezen en kan hiervan tot 2 stemmen uitbrengen op een vereniging, club of instelling.

U kunt de HVS helpen door uw stem(men) uit te brengen op onze vereniging. Elke stem is geld waard en wij zullen uw stem zeker waarderen, hoe meer stemmen, des te meer geld voor onze vereniging. HVS wil dit besteden aan een verrijdbaar tv-scherm voor het geven van presentaties in onze archiefruimte.

Ga voor 25 oktober naar https://www.rabobank.nl/particulieren/leden/clubsupport/.
Door in te loggen op de Rabo-website en via 'Zelf regelen' en vervolgens 'Mijn Lidmaatschap' kunt u klikken op 'Rabo ClubSupport' en uw stemmen verdelen. Dit kan ook via de Rabo-app.

Alvast hartelijk bedankt voor uw stem!

Presentatie financiële cijfers HVS

Hoewel de Algemene Ledenvergadering van de HVS niet door kon gaan, laten we nu wel de financiële situatie van de HVS zien. Kijk hiervoor op de ALV-pagina.
Financieel verslag 2019

Algemene Ledenvergadering HVS

De Algemene Ledenvergadering van de HVS gaat op maandagavond 30 maart 2020 niet door! en wordt verschoven naar een later tijdstip.
ALV Afgelast!

Algemene Ledenvergadering HVS

Op maandagavond 30 maart 2020 zal de HVS haar Algemene Ledenvergadering houden. Uitnodiging hiervoor volgt nog.
Na het officiële gedeelte volgt er een lezing van Doesburger Henk IJbema, lid van 'Het Huis Doesburg' en 'Vestingstad Doesburg'. Henk gaat vertellen over een mijnenveger, die eind jaren '50 - begin jaren '60 bij het 'Zwarte Schaar' onder Doesburg in de dode tak van de IJssel lag, om daar te worden gesloopt.
U bent van harte welkom deze avond bij te wonen.

mijnenveger Doesburg

Nieuwe prijzen Stadswandeling Bronkhorst

De prijzen van de Stadswandeling zijn iets aangepast,
zie Stadswandeling Bronkhorst