Activiteiten HVS (2020)

De Historische Vereniging Steenderen organiseert gedurenden het jaar diverse activiteiten, van lezingen, exposities tot excursies. Een overzicht van alle toekomstige activiteiten is in te zien door op de volgende link te klikken: Komende activiteiten

HVS wens 2021

HVS bestuur en vrijwilligers wensen leden, donateurs en alle geÏnteresseerden fijne feestdagen en een heel mooi 2021 toe, hopelijk gezond en met meer vrijheid dan corona ons nu toelaat.twitter icon

Van de voorzitter:

Datum: 20 oktober 2020

HVS in coronatijd

Door de coronaperikelen organiseren we tot nader order geen publieksactiviteiten. Gezien de leeftijdsopbouw van ons ledenbestand lijkt ons dat voorlopig het verstandigst. Dat betekent: voorlopig geen ledenavonden, exposities, stadswandelingen en excursies, en geen openstelling voor publiek van het archief in de 'Steenuil'.
Maar achter de schermen werken onze vrijwilligers natuurlijk gewoon door! Meestal vanuit huis, maar ook nog wel vanuit de 'Steenuil', voorzover dat binnen de regels mag. Een ieder mag natuurlijk zelf beoordelen of hij of zij dat ook wil!
Van een aantal werkgroepen staan de email-adressen op de website. U kunt hen daarop bereiken voor specifieke vragen. Vragen kunt u ook altijd sturen naar ons algemene e-mail adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Uw vragen worden doorgeleid naar de juiste persoon.
Alles is nét een beetje minder leuk dan eerder, maar er komt wel veel tijd vrij doordat veel niet doorgaat. Dat biedt een mooie gelegenheid om dingen af te ronden of op te pakken die al langer in de planning of op een stapel liggen. Wacht daar niet te lang mee want de tijd glipt als droog zand tussen je vingers door.

En, blijf gezond !

Bertus Rietberg, voorzitter

Activiteit: '75 jaar Vrijheid' Bevrijdingsconcert en tentoonstelling

Datum:    vanwege corona-maatregelen uitgesteld

Aanvang: 19.00 uur opening tentoonstelling
                met om 19.30 uur concert

Locatie:   Sporthal 'Het Hooge Wessel'
                Prins Bernhardlaan 3
                7221 BA in Steenderen

Op bevrijdingsdag 5 mei 2020 zal in het kader van '75 jaar Vrijheid' in de sporthal in Steenderen een tentoonstelling en bevrijdingsconcert plaatsvinden. Met medewerking van muziekvereniging 'Nieuw Leven', christelijk gemengd koor 'Steenrewalt' en Historische Vereniging Steenderen. U bent hiervoor van harte uitgenodigd.

Tentoonstelling - Bevrijdingsconcert

Lezing: '75 jaar Vrijheid'

Datum:    maandag 20 januari 2020

Aanvang: 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)

Locatie:   'Het Anker'
                J.F. Oltmansstraat 7
                7221 NA in Steenderen

Op de eerste ledenavond in het jaar dat '75 jaar vrijheid' wordt gevierd komt Jean Kreunen, oud-directeur van het Achterhoeks Museum 1940-1945 en bestuurslid van het Oorlogsmuseum in Overloon, vertellen over de oorlogsjaren in en rond de oude gemeente Steenderen. Deze avond is ook toegankelijk voor niet-leden.

Lezing '75 jaar vrijheid'

Activiteiten (2019) Activiteiten (2018) Activiteiten (2017)