Nieuws HVS (2022)

Wensen.

Het bestuur van de HVS wenst alle leden, vrijwilligers en hun familie fijne feestdagen en een historisch 2023.
HVS Wensen 2022-2023s

Vervolg spaaractie Historisch Album Gemeente Steenderen.

Bericht 5 december 2022

Hoewel de spaaractie bij de Coop en de ruilmiddag een groot succes waren, is het toch niet iedereen gelukt het album compleet te krijgen. Daarom heeft de HVS besloten er nog een ruilmiddag aan vast te knopen om nog meer verzamelaars de mogelijkheid te bieden het album met de laatste plaatjes aan te vullen. Of u kunt een album kopen. In de flyer vindt u meer details. Ondertussen kunt u dubbele plaatjes, als u dat wilt, inleveren bij de HVS om andere verzamelaars daar mee te helpen hun album compleet te maken.
Als u plaatjes te kort komt kun u dat ook melden bij de Coop van Harold Aalderink. Coop zorgt dan dat uw vraag bij de HVS terecht komt.

Datum:   2de ruilmiddag vrijdag 9 december 2022
Tijdstip: 16.00-19.00 uur
Locatie: HVS Burgemeester Smitstraat 19 Steenderen

2de ronde plaatjesboek

Spaaractie Historisch Album Gemeente Steenderen.

Bericht 26 november 2022

Woensdagmiddag 23 november was in het HVS archief 'De Steenuil' de ruilmiddag om ontbrekende plaatjes van het 'Historisch Album Gemeente Steenderen' te bemachtigen. De HVS organisatie had het de (be)zoekers gemakkelijk gemaakt door alle 256 plaatjes individueel in bakjes uit te stallen. Zo kon je met je boek of lijstje langs 5 tafels lopen en daar wat er van je gading was uitzoeken. Bijgaande foto's laten zien dat de belangstelling overweldigend was.
Projectleider Anton Baars (HVS) en Harold Aalderink van supermarkt Coop kijken tevreden terug op de succesvolle 2 maanden dat de actie heeft gelopen.
HVS Ruilmiddag plaatjesboek

Klik hier voor meer foto's van de HVS Plaatjes ruilmiddag

Spaaractie Historisch Album Gemeente Steenderen loopt geweldig.

Bericht 5 oktober 2022

De plaatjes-spaaractie bij Coop Aalderink is in volle gang. Er wordt volop verzameld en de plaatjes zijn met enthousiasme ontvangen. In onderstaande flyer nog eens alle gegevens op een rij.
Voor mensen die al driftig aan het inplakken zijn volgt hier een kleine aanwijzing:
Helaas is in de productie van het Historisch Album Gemeente Steenderen een kleinigheid misgegaan. De nummers 17 en 18 zijn aan het verkeerde plaatje toegekend. Om het juiste onderschrift bij plaatjes nummer 17 en 18 te krijgen dienen deze in het album verwisseld te worden ingeplakt.
Veel verzamelplezier gewenst!
Flyer Historisch Album Gemeente Steenderen

Historisch album oude gemeente Steenderen

Bericht 10 februari 2022

HVS gaat zich in samenwerking met Coop Aalderink Steenderen inspannen om een album met historische beelden uit de oude gemeente Steenderen uit te brengen. Voor deze uitgave heeft de vereniging hulp nodig.
"Hebt u nog oude foto’s uit de voormalige gemeente Steenderen, over bijvoorbeeld landbouw van toen, markante gebouwen, scholen, de middenstand, vervoer, feesten etcetera, dan zouden we deze graag ontvangen om eventueel in het album te plaatsen", is de vraag. En mocht een foto onverhoopt niet in het album gebruikt kunnen worden, dan is het voor het archief van de Historische Vereniging in overleg met u zeker een interessante aanvulling. Op deze manier blijft de historie bewaard. Ook voor onze kinderen.
De foto(‘s) kunnen op de volgende manieren worden aangeleverd: digitaal via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of af te geven bij het archief 'De Steenuil' van de Historische Vereniging aan de Burg. Smitstraat 19, 7221 BH in Steenderen, op donderdagmiddag van 13.30 tot 16.30 uur.
Elke foto wordt gescand en de eigenaar krijgt deze desgewenst weer terug. Graag ontvangt de archief-commissie een korte uitleg bij de foto en indien mogelijk het jaartal waarin de foto genomen is.
Wie vragen heeft, of foto(‘s) wil laten ophalen, neemt contact op met Dikkie Garritsen, 06-51343937.
Uiterlijk 1 maart hebben de vrijwilligers van HVS de foto(‘s) graag in hun bezit.

Logement 'De Zwaan'

Logement De Zwaan voor de verbouwing van 1909
(Foto Archief Historische Vereniging Steenderen)

Nieuws (2021) Nieuws (2020) Nieuws (2019) Nieuws (2018) Nieuws (2017)